Main » Entries archive
Kalau sebut sahaja perkataan bertengkar, sudah pasti pelbagai persepsi negatif akan bermain di fikiran. Namun di dalam kehidupan berumahtangga, ia adalah satu perkara yang normal. Maklumlah, sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri.

Memandangkan semua pasangan pernah melaluinya, maka adalah penting untuk kita menghadapi pertengkaran dengan cara yang betul. Perkara pertama yang perlu diawasi ialah kata-kata yang keluar daripada mulut. Ini kerana ketika bertengkar, fikiran rasional telah menghilang dan biasanya kata-kata yang keluar sangat menyakitkan hati dan bertujuan untuk memuaskan hati masing-masing tanpa memikirkan perasaan pasangan.

Lebih buruk jika tiada pihak yang mahu beralah. Perselisihan faham atau pertengkaran tersebut boleh berlanjutan dan tidak mustahil ia mampu meranapkan sebuah ikatan perkahwinan.

Untuk itu, melalui buku 'The Happiness Project' yang ditulis ol ... Read more »
Views: 2210 | Added by: jandas | Date: 2010-04-06 | Comments (2)

Di alam percintaan, kalau boleh semua perkara mahu dilakukan bersama-sama. Jika diberi peluang, sesaat pun anda tidak mahu berenggang dengan pasangan anda. Apatah lagi jika anda masih di awal percintaan.

Namun harus diingat, bukan semua pasangan dapat meluangkan masa yang banyak bersama. Jadi, apa kata anda cuba beberapa aktiviti yang disenaraikan di bawah yang dikatakan mampu memberikan sensasi berbeza kepada jalinan cinta yang terbina.

1. Menikmati pemandangan indah matahari terbenam bersama-sama.

2. Berduaan berjalan di dalam hujan. Mungkin agak aneh bagi sesetengah pasangan, namun bagi mereka yang pernah mencuba, aktiviti ini mampu membahagiakan serta meredakan tekanan.

3. Kenal pasti wangian kegemaran pasangan anda. Apabila anda keluar bersamanya, semburkan sedikit wangian tersebut dan lihat reaksinya. Sudah tentu pasangan anda menjadi lebih rapat dan manja di sisi anda.

4. Bertukar hadiah. Tidak perl ... Read more »
Views: 643 | Added by: jandas | Date: 2010-04-06 | Comments (0)

« 1 2